Wykonane
przez Was zadania będą ocenione zespołowo, po zakończeniu poszczególnych
etapów. Każdej grupie zostaną przyznane punkty według ściśle określonych
kryteriów, z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy. Należy
zwrócić uwagę na ilość i jakość zgromadzonych materiałów i informacji,
zawartość merytoryczną, estetykę wykonanej prezentacji, pracę poszczególnych
członków zespołu, jak również produkt końcowy tej pracy. Kryteria oceny poziomu
realizacji zadania przedstawione są w następujący sposób:
Wymagania i poziom
ich realizacji
|
Minimalny
1 pkt.
|
Rozwinięty
2 pkt.
|
Zaawansowany
3 pkt. |
Wzorcowy
4 pkt.
|
Pkt.
|
Wynik badań i poszukiwań:
- ilość i jakość pozyskanych informacji i
materiałów.
|
Zgromadzone
materiały i informacje są niewystarczające do realizacji zadania
|
Zgromadzono
niektóre wymagane informacje i materiały, ale są one niewystarczające do
poprawnego zrealizowania zadania
|
Zgromadzono
większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do realizacji
zadania
|
Zgromadzone
informacje i materiały wystarczają do pełnej realizacji powierzonego zadania
|
1-4
|
Zawartość merytoryczna:
- dobór informacji i materiałów dotyczący rodzajów brył
- poprawność merytoryczna
-sposób opracowania.
|
Źle
dobrane informacje i materiały, liczne błędy w opracowaniach, brak własnych
opracowań
|
Temat
zrealizowany zbyt ogólnie. Nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i
materiałów. Praca zawiera tylko nieliczne własne opracowania
|
Temat
opracowany właściwie, zawiera wszystkie potrzebne informacje i materiały.
Zawiera własne opracowania.
|
Obszernie,
wyczerpująco opracowany temat. Zebrane informacje i materiały tworzą logiczną
całość. Są liczne własne opracowania
|
1-4
|
Sposób prezentacji efektów pracy, ogólne
wrażenie estetyczne.
|
Informacje
przekazane nieatrakcyjnie, zawierają liczne błędy. Projekt "Bryłolandii "
nieprzejrzysty. Bryły wykonane niestarannie
|
Informacje
słabo uporządkowane, tylko częściowo dostosowane do treści. Projekt tylko
częściowo dostosowany do treści. Bryły wykonane w odpowiedniej ilości dosyć
starannie.
|
Zgromadzone
informacje i materiały zaprezentowane w sposób zrozumiały, uporządkowany.
Projekt " atrakcyjny, dostosowany do treści "Bryłolandii". Bryły przygotowane starannie
|
Informacje
i materiały zaprezentowane bardzo atrakcyjnie, logicznie. Projekt adekwatny
do treści. Przygotowane bryły są bardzo estetyczne, ciekawie ozdobione.
|
1-4
|
Jakość i poprawność wykonania makiety.
|
Makieta
nieestetyczna i uboga, brak elementów graficznych
|
Makieta
dosyć przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów i brył.
|
Makieta
ciekawie zakomponowana, przejrzysta, prawidłowy dobór kolorów i brył.
|
Makieta
zaprojektowana bardzo dobrze, przejrzysta, czytelna. Zastosowano nietypowe
rozwiązania architektoniczne
|
1-4
|
Koordynacja działań, umiejętność współpracy
w grupie podczas realizacji zadań
|
Całkowity
brak współpracy z partnerami lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą
w realizacji zadania. Kolejne kroki nie są wykonywane starannie i terminowo
|
Nie
wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji całych aspektów zadania. Kolejne
kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. Słaba współpraca z
partnerami
|
Współpraca
uczniów w grupie układa się prawidłowo. Większość uczniów uczestniczy w
realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane dokładnie,
ale nie zawsze terminowo
|
Bardzo
dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji
wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i zawsze
terminowo.
|
1-4
|